Macrons.

2 dl mandelmjöl
2 dl florsocker
3 äggvitor
4 msk strösocker
Karamell färg + smak essens tex. vaniljarom


1. Blanda mandelmjöl och florsocker
2. Vispa äggvitorna tills det börjar skumma. Vispa på låg fart i början.
3. Häll i 4 msk strösocker, var och en för sig samtidigt som du vispar.
4. Vispa tills du kan vända bunken upp och ner, den ska vara fast.
5(a). Rör ner mandelmjölet + florsockret försiktigt. (Låtsas att marängsmeten är din bästa vän)
(5b. Karamellfärg och smakessens typ vaniljarom eller nått annat gott)
6. Spritsa ut små kluttar smet på en plåt, inte större än en fem krona men smaken är som baken.
7. Låt vila 1 timme ungefär.
8. När det är 20 min kvar kan du sätta på ungen på 150 grader
9. In i ungnen på 13 min ungefär, de är färdiga när de inte är super mjuka och har ett skal eller vad man ska säga. Inte färdiga? Öka med 2 min i taget.

 

Fyllning - jag hade vaniljsmörkräm.
100 g rumsvarmt smör
1 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
Ev smak essens och karamellfärg om man vill.

Vispa ihop och smeta på när macrons halvorna är färdiga, bre på en och sätt ihop med en annan.

 

Btw. Här har ni en nice blogg med en riktigt go tjej! Petra's blogg


Postat av: Petra

Nää va söt du är! :D

Du verkar också asgo och härlig :)



Mmm, va goda dom ser ut! Eller alltså kanske inte kluttarna på bilden.. ;P men jag kan tänka mig hur goda dom måste ha blivit färdiga. Receptet lät jätte smarrigt. Blev dom poppis på jobbet? :)



sv: haha, det där med att koppla loss vagnen från Bengan och grejer lät ju inte alls krångligt.. :P



Ja Mias brukar ju ha alla möjliga färger! Finns väl knappt någon färg som inte finns :) Bra kvalitutta gör ju inte saken sämre heller, good shit! :D



hahahaha nästrimmer? haha, klockrent! Det kanske jag ska kolla upp ;) Annars funderar jag på en sån där liten mini trimmer som ligger ute på tradera nu, eller gjort förut iaf. Kostar inte många kronor ny. Kanske det kan va värt om det funkar :)

2011-10-06 @ 23:04:14
URL: http://hovarotassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: