om ni anade...

... hur bra det känns att öppna Bengans pass och det står Anna Bengtsson som ansvarig ägare?
Bengan är ju trots allt min första helt egna häst, och ja det pirrar lite extra i magen när jag håller passet i mina händer. Min, nu och för alltid.

Var ute en runda och tömkörde pinutti i dimma och mörker. Han var super duktig!

Skrittade fram ungefär 40 minuter och sen travade jag kanske 5 min sammanhängande trav. Han var väldigt fin och lyhörd, idag försökte han inte sticka med mig heller utan travade på med sin buk guppandes i lagom takt!

Jobbade sen övergångar mellan skritt och trav med halter lite här och där. I slutet tog han halterna slående bra! Även skritt och traven satt som en smäck, balanserat och trevligt.

Han är så himla underbar den där Bengan! Idag kom han när jag klev in i hagen och följde så snällt med. Mitt mamma hjärta dunkar för denna lille krabat!

SKITGRIS!

 

Ren! Ser ni den lilla musklen där *pekar*

Jag börjar fundera på om lille skrutten växter, han är skapligt mycket högre bak än fram som ni ser :P Hoppas han växer annars står jag med en liten kille med karprygg. Kul. Men ska ut och mäta nån dag.

Hopplöst! Hööks säljer brösta i unisex strl, få tänker man ju att man ska kunna spänna in den en meter men icke. Saxen fick rycka in så blev det bra till slut ;)

 


Postat av: paulina

Hahaha aaaw han e så himla söt och tjock!!

2011-10-27 @ 22:17:36
Postat av: Petra

Biff-Bengan! :D (Alltså inte matrelaterat utan muskelknutte! ;P)



sv: Naaw, tack :) Hoppas jag med, hatar att inte vara fit for fight. Dessutom är jag sån där som typ bara är hemma om jag är döende, så blir sjukt jobbigt på jobbet om man inte mår bra.



Nä om man bara satt på en stol hela dagarna så skulle man nog inte må bättre direkt, men lite lagom skulle ju inte skada :)



haha, vafan garvar du åt min "tragiska" olycka? ;O haha, nä men som sagt, helt rubbat... lixom hur lyckas man? :P Har fortfarande en förskjutning så den är krokig eftersom några kotor har flyttat sig. Nästan pinsamt att berätta för folk hur det gick till. Ska nog börja säga att det är en gammal krigsskada eller nått istället, låter mkt tuffare än att man ramlade på en skottkärra! ;P

2011-10-28 @ 01:58:52
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: anna axelsson

så söt! Var köpte du honom? Han liknar en ponny som jag skötte när den var föl!

2011-10-28 @ 10:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: