oups.

Dåligt med inlägg igår. Jobbade, städade och fick besök så var rätt fullt. Bengan stod endå så hade inte mycket att skriva om :)

Idag är det dimma, ser knappt hästarna som bara går 30-40 meter från mitt hus. Herregud! Välkommen till öland typ.

Iallfall, tänkte tömköra Bengan idag as usual. Funderar på att antingen dra däck eller jobba vidare på tisdagens arbete dvs samlingarna och volterna eller så ska han bara skrittas långa grusrundan med däcket bakom.
Hm, tål att funderas på! Borstas ska han iallfall göras, han är grå/fux skäck nu och inte fuxskäck.

Gjorde en ganska intressant upptäckt i tisdags. Bengan har börjat muskla sig, bogpartiet har fått en liten utbuktnad lika så bringan börjar få "bröst" och rumpan börjar bli sådär underbart hjärtformad som får hela mig att smälta.
Finns nog inget som är snyggare på hästar än en fin formad hjärtrumpa! För många år sen hjälpte jag till några gånger med en estnisk buskponny vid namn Viski aka Ölandshäst. Han hade sådan super läcker kropp!

bildkälla

Idag ska jag också hämta ut Bengans pass. Nu är jag ÄNTLIGEN ägare till min alldeles egna Bengtsson. Känns fantastiskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: