Strömavbrott!

HAHA tur att ingen såg mig imorse. Kliver upp (man är ju inte så himla vaken vid halv 3 på morgonen om man säger så), klickar frenetiskt på strömbrytaren och svärhögt för mig själv. Går ut i hallen, samma sak där och slutligen i köket där jag öppnar kylskåpet och "AAAHA en propp har gått".

Kliver ner i källaren, lyser in i proppskåpet och svär åter igen hög för jag vet ju knappt vad en propp är men konstaterade iallfall att allt såg helt okej ut. Går upp i köket och reagerar på att det är så otroligt mörkt ute.
Då går det upp ett ljus för mig, strömavbrott.

Nästa panik var "OHNEJ mina kakor" men de levde ;)

Har aldrig klivit till jobbet innan och det vart så mycket liv i rörelse, brukar vara helt öde men nu var det folk här och där o bilar o grejer för att få igång reserv agregatet så vi kunde mjölka :P

Men men, det gick bra! Korna låg dock fortfarande och sov stackarna!

Idag blåser det vilket i och för sig är ganska vanligt här nere i Ottenby men dagen bjuder desutom på regn. Funderar på om hästarna ska stå idag, båda två gick rätt hårt igår så isf blir det bara lite longering för Bonnis och tömkörning i skritt för Bengan och jag har träningsvärk and i like it!

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: