Tror jag går och burrar ner mig under täcket istället.

Vilken ökig dag. Fy bövelens!

1. Det regnar.
2. Bengan tramsade sig idag. Tänkte arbeta han på töm idag och knäppte om tömmarna. Gick jätte bra tills han fick rycket och bara drog drog och drog mot hagen. Envis som jag är kämpade jag på lite till men efter ett tag så tömkörde jag han rakt fram istället. Märktes tydligt att han INTE uppskattade att tömmarna gick från gjorden till bettet och sedan till min hand. Han bockade, stegrade, kastade med huvudet och var bara super tramsig.

Knäppte om till direkt i bettet istället men fortfarande super tramsig och gjorde små (faktiskt väldigt söta) caprioler och annat knäppt. Jobbade mycket med att han skulle göra halt och stå still tills han fick gå. Men han har ju kommit på nån fixidé om att börja gräva och backa när jag stannat honom. Blir galen. Men i slutet av passet, sjuttioelva halter och lika många gropar senare så kunde han göra halter och stå still tills jag bad han gå.

I slutet när vi gick längs med hagen (vilket inte brukar vara något problem) så skulle han ABSOLUT gå till grabbarna. Och när han inte fick det drog han en ramsa stegringar, trängde, snurrade och bara var jätte tramsig.

Sen skulle han inte gå in i stallet för att det var ju livsfarligt (och han har ju inte gått in där dagligen under 2 månaders tid oohhnej)

Och nu är katterna borta, men de ligger väll och trycker nånstans.
Osså har jag surfat upp min datamängd denna månaden och det är bara den TIONDE. Dööör

Men i övrigt är jag glad, ohja. För jag har julmust




Postat av: Petra

haha, en liten envis rodeo-Bengan! :) Äh, det är ju bra att grabben har lite vilja iaf ;) Men det är ju en fördel om dom jobbar med en istället för emot.. :P



sv: Har du jobbat med grisar förut? :)

Får jag min önskade gård någon gång i livet så ska jag ha en gris jag med! :D Haha, men inte en sån där överfet liten hängbuksgrej, min polare hade en sån som sprang lös på deras gård. Hon hade så mkt rynkor i ansiktet så hon inte såg något stackarn, hon brukade komma och typ springa in i hästarnas ben när man stod och borstade och höll på.. :P



Bra gissat förresten, helt rätt! haha :P

2011-10-10 @ 22:54:15
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: Noomie

Haha oj vilken dag! Jag hade nog brutit ihop, minst sagt(x Kämpa på!(:

2011-10-11 @ 09:22:45
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: