Bengan.

Idag blev det töntköring med fokus på traven. Kunde använda tömkörningsgjorden idag efter som jag köpte en ny fin dressyrgjord (60 centimeter, herregud!) i läder. Faktiskt riktigt mjuk. Lite imponerad, brukar inte vara så på Hööks!

Längde avståndet mellan oss, innan har jag ju haft grimskaft som tömmar för att kunna parera honom snabbare men tyckte att vi var mogna för lite längre avstånd nu. Han var delvis fin, delvis inte. Han är fortfarande väldigt obalanserad och går lite dit och lite hit, i traven så envisas han med att alltid sticka åt vänster så idag - efter som att vi fokuserade på traven - tömkörde jag ut på grusvägen där det är vall på båda sidorna så att han kunde sticka åt vänster utan att hamna i diket så att jag hade chans att korrigera det i trav istället för att bryta av.

Han larvade sig mängder och fick gå på honom lite med pisken för att han skulle förstå att det inte är okej. När vi vände och travade tillbaka sedan verkade det ha gått in i huvudet dock för då gick det rakt fram. Kan bero på att det var hemåt också men det struntar jag i ;)

Förövrigt så fungerade han bättre på det raka bettet vilket var skönt, tycker han har grejat lite för mycket innan så nu kändes det bättre!

Strechade igenom hela kroppen, borstade och fixade och gav den goda herren en morot som är en del av hans diet. Haha! Han måste bli smalare, men med daglig motion + betes reduseraren ska det nog kunna bli bra! Han har även börjat sätta lite muskler vilket är roligt :D


Postat av: Petra

Gud va söt han är :)

2011-09-24 @ 23:51:44
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: Lina Sällberg

hoppla..



.fick också köpa ny betesreducerare i år då den andra var totalt sönder

2011-09-25 @ 08:12:49
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Erika

aw vilken liten sötis. :D

2011-09-25 @ 19:04:25
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: