Bonnis.

Igångsättningen ska påbörjas imorgon. Planen är att han ska sättas igång långsamt enligt rekomendation av veterinär, på grund av vad vi tror är en spänning i rumpan - han fattar ej ena galoppen vare sig i longering, ridning eller i hagen.

Första månaden kommer bestå av enbart skrittarbete och nu i början avslappnat på lång tygel.
Andra månaden kommer ha inslag av lättare travarbete i varierad form med inriktning på lång och låg.
Tredje månaden kommer jag känna på honom korta stunder i galopp, fattar han inte båda galopperna då ska vi till klinik antagligen.

I månad nummer två ska jag ta ut massör som får känna igenom honom och se om det sitter muskulärt eller inte.
Anledningen -somvitror- är att han vuxit 10 centimeter på ett år vilket är ganska mycket ;) Och då hänger inte kroppen med riktigt.

Längre än såhär vågar jag inte planera men stannar han hos mig längre tid och han är bra i kroppen kommer vi träna för tränare och senare tävla lite lättare klasser nästa år då han fyller fem.



Postat av: Li

haha naaw stackars bengan! hoppas han sätter bonnis på plats!

2011-09-12 @ 12:14:40
Postat av: Noomie

Vilken fin och bra blogg du har! Jag ska vara med i tävlingen om presentkortet tänkte jag, men skriver från min iPhone nu så får fixa det när jag har tillgång till dator!(:

Ser ju att du jobbar med unghästar och så och undrar om du skulle vilja komma med din åsikt ang mitt inlägg jag har som handlar om motgång just nu och så... Min häst är fem år, vi har inte alls kommit långt. Står i ett stall där vi bara har tillgång till skogsridning osv... Tycker du att man borde flytta för att fp bättre träningsmöjligheter och så? Usch, vet inte vad jag ska göra, det känns som att vi står i ett vägskäl och jag måste välha rätt väg liksom. Samtidigt som jag känner en 'skyldighet' att stanna i stallet jag redan står i då vi bara är tre hästar.. Hur mycket ska man 'offra' liksom? "/

Du behöver inte svara, känner bara att det skulle vara skönt att få många olika åsikter liksom.

Ha det bra och kämpa på med bloggen och hästarna, jag kommer kika in här igen! :)

2011-09-12 @ 13:36:37
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: