mina beeeen!

Kom precis hem efter en rätt saftig ridtur på Bonnis. Idag red vi samma runda fast åt andra hållet och då fanns det ju mängder av "läskiga" saker, snarare "Nehep nu står jag nog still här" och jag blir G A L E N på sånt så in i närmaste träd (för åt sidan kunde man ju gå jaaadå) rycka åt mig en trädgren och sen gick vi helt enkelt.

Tränade dagen till ära på att finna inre stycka och balans i formen, typ. Min inre styrka till att driva, driva, driva och hans yttre styrka till att orka gå framåt. Körda korta intervaller med längre pauser i mellan då han skulle gå framåt och arbeta rätt - hade behövt ett par korta ponnyknoppar och trycka till det där lilla extra kan jag ju säga.

Körde även lite sidvärts för att aktivera bakekipaget och ryggen vilket han var strålande på mellan varven, men som sagt det var jobbigt men nyttigt!

Nått säger mig att efter en månad med enbart skritt, skritt och åter skritt så kommer han både bli rätt snygg i kroppen och ha en stadig form.

På vägen hem när han får den här hääärliga slutspurts energindödade jag den genom att kräva bara liiite arbeta, två flyttningar och lite avslutande lång och låg.

"FY BÖVELENS!" sa bonnis.

stilig kille i sitt härliga täcke i pastellfärger.

 

Förövrigt är det skit kallt idag rent ut sagt och jag gick i mössa och vinterjacka till jobbet så nu är det täcke som gäller på den stora herren dygnet runt! Bengan får vänta tills han blivit klippt i vinter, han har dock redan börjat sätta vinterburret!


Postat av: Catharina

sv: Jaha okej :)



japp vill verkligen handla! vad ska du göra i eftermiddadg dåå ? :)

2011-09-15 @ 15:33:56
URL: http://systrarnacarlsson.blogg.se/
Postat av: Li

han överlever nog utan täcke ska du se, så länge han inte är klippt behöver han det inte

2011-09-15 @ 18:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: