Mina små pluttar.

Var ute och nattade dom i hagen efter jobbet. Bonnis fick sitt kraftfoder och Bengan fick en morot osså satte jag på han betesreduceraren som han idag gått med kring halsen ;) Fast hellre han hänger den runt halsen än gömmer den i en nässelbuske som han brukar göra!

De fick vila idag, Bengan hade ett litet skavsår vid sadelgjorden så han får stå fram till onsdag. Bonnis fick ockstå stå idag vilket inte var planerat! Men var så nedrans trött så det fick bli så!

Veckoplanering:

Måndag (idag): Vila / Vila
Tisdag: Vila / skritt + trav
Onsdag: Tömkörning / skritt + trav
Torsdag: Tömkörning / vila
Fredag: Tömkörning / skritt + trav
Lördag: Vila / skritt + trav
Söndag: Tömkörning / vila

Jobbar så himla mysko denna vecka :( Nu ska jag inte låta negativ efter som att jag vill jobba mycket men vill ha sammanhängande dagar och inte måndag-tisdag + torsdag + lördag-söndag liksom whats the point?
I helgen ska jag desutom åka och kolla på granngårdens paddock så sen kan jag rida ner dit för att träna lite. Dock väldigt sällan då jag tycker att det går alldeles ypperligt att rida på grusvägar. Om en månad plockar vi in alla ungdjuren och köttdjuren så då har jag 1300 hektar att rida på ink. skogen :D Gissa om jag längtar? Även fast att arbetet kommer bli tyngre då med fler utfodringar och jag antagligen kommer vara död nu i början och inte alls vilja rida på min rast mellan passen men men.

ehh puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: