Veckans planering.

Måndag (igår): Lediga
Tisdag: Bengan tömkörning - Bonnis ledig
Onsdag: Bengan tömkörning - Bonnis skrittrunda 40 min
Torsdag: Bengan tömkörning - Bonnis ledig
Fredag: Bengan tömkörning precision - Bonnis skrittrunda 40 min
Lördag: Bengan tömkörning precision - Bonnis skrittrunda 40 min
Söndag: Bengan tömkörning miljöträning - Bonnis skrittrunda 40 min

Dock är denna vecka otroligt flexibel då jag håller på att bli sjuk och jag har absolut inte råd att ligga hemma och vara snuvig. Ingen lust heller för den delen så blir jag sämre än vad jag är idag får båda två stå tills jag blir bättre.

Tömkörning precision: Hinderbana med moment såsom slalom, gå över plast, stanna mellan koner, gå genom smala utrymmen, gå under plast etc. KOM GÄRNA MED FÖRSLAG PÅ SAKER JAG KAN HA MED! Inget är för knasig sålänge det inte är farligt.

Tömkörning miljöträning: Ska börja släpa saker, nu i början kommer prylarna att sitta fast i mig om ifall att han skulle balla ur av ljudet, senare kommer det kopplas ihop med honom men måste fundera ut nån säkerhets grej så man kan koppla bort prylen bakom snabbt om han skulle få panik eller liknande. Nån som har nån idé?


Postat av: Xandra

Då vi arbetade med inkörning började vi att koppla två långlinor på varsin sida om hästen, & knöt fast två däck en bit bakom. Tyngden från däcken gör att paniken inte skapas lika lätt. Svårt att förklara , haha.

2011-09-20 @ 14:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: