Att sätta upp rimliga mål.

Är något som många inte kan, bland annat jag själv.
Jag är en sån där människa som har väldigt bråttom i allting. Visserligen är jag numera medveten om denna egenhet jag har (fick lära mig den bittra vägen när jag lämnade ifrån mig finaste Jolanda) men jag måste påminna mig varje dag om att ta tillvara på varje sekund av livet, inte bara hoppa upp & ner som en annan rabiat babian för att jag tycker att livet går för sakta.

Någon mer som 'lider' av denna egenhet?

Jag har alltså enorma problem i mellan åt och glömmer bort att jag måste slå i normal fart istället för snabbspolning. Ni som följt min blogg ett tag minns ni i höstas när jag planerade hästköp? Ena stunden skulle jag ha en till shettis, nästa en fjording och nästa sekund skulle jag köpa storhäst skulle till o med åka och kolla på en shire. Jag stannade upp en sekund och tänkte vad vill jag i nästa steg?

Svaret var enkelt, jag vill plugga. Och att då om två/tre/fyra år stå med två hästar på väg in i en ny värld med två år på universitetet kändes inte lockande. Det räcker med att kunna släppa Bengan dessa åren till någon annan, säljas kommer han aldrig göras men två år är lång tid.

Jag ska läsa till lantmästare och jag kommer välja att ta examen efter två år då sista året är ett fördjupningsår men ingen av fördjupnings profilerna intresserar mig eller kommer hjälpa mig till det jag i slut ändan ska bli. Efter dessa två år vill jag jobba nått år igen på gårdsnivå. Jag vill (om jag inte får möjlighet att göra det innan jag blir student igen) gå seminerings kursen och arbeta med avel, rekrytering och kalvar.

Efter nått års arbete vill jag läsa till husdjurstekniker som pågår under 12 veckor på hösten och omfattar delarna reproduktionsfysiologi, fruktsamhet, inseminationsteknik och avel bland annat. Under dessa 12 veckor ingår även ett par veckors praktik.

Vad vill Du göra i framtiden?


jag planerar inte att bli kattmat iallafall...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: