Bengan berättar...

... om sina senaste två dagar. Matte har ju ändå inte bloggat så får rycka in med en hjälpande hov. Hon är så himla lat men mig ska hon tvinga springa.

Igår så hade hon fått för sig att vi skulle jobba med det där förbaskade lugnet. Hon hade tydligen sätt på nån nedrans akut för ponnyer & nån Tobias. Vad nu det hade med saken att göra, jag är inte skadad så vitt jag vet.
Jag brallade sådär en tio tusen varv i min snabbaste trav med lätta inslag av lite egna initiativ och en alldeles egen gångart som jag kallar för "Kungen går på frambenen", prova på egenrisk är du inte kunglig lär du aldrig reda ut det. Märkligt nog så fick inte matte damp utan bara stod och glodde, det gjorde mig en smula förvirrad så jag slutade upp med mitt egna travrace.

För övrigt tror jag att jag är släkt med Järvsöfaks, ni skulle se mig.
Snabbare än blixten.


Så la av med det där och började fundera på vad hon egentligen ville, blev lite osäker när hon inte ens 'ptroade' mig. Hon hade nått märkligt för sig, när hon gick snett fram mot mig så skulle jag stanna och när hon gick mot min rumpa skulle jag gå igen. Märkligt, hela hon är märkligt. Hela tiden ska jag göra konstiga saker.

Låt gå tänkte jag, jag gjorde mitt yttersta för att koncentrera mig men som den unga snygga grabben jag är så hade jag ju lite brudar, morötter och hö i huvudet, jag erkänner ibland svävade tankarna iväg när matte var tråkig. Skritt skritt skritt, mhhh bruuuudar. Åh jag är nog lite hungrig med, ja ni vet tugget. Slår vad om mina tre strån hö jag får att ni upplever samma dilemma ibland.

Vanligtvis brukar matte bli lite grinig på mig när jag dagdrömmer men inte idag, hon bara stod där. Bara det fick mig att genast att börja koncentrera mig, här skulle beröm samlas! För jag kan faktiskt vara riktigt fin när jag orkar.

Det var ett himla massa stannande hit och dit, jag skulle stå still och sen gå och urk. Super tråkigt, var va maten?
Helt plötsligt började hon låta så där konstigt som matte gör när jag ska växla upp en hastighet. Kalas kul nu skulle jag äntligen få använda mig egna gångart! Fast jag är ännu inte lika biff som mulle så jag orkade inte mer än några meter.

Mulle är min stora idol, de små mattarna hemma har berättat att jag är lite lik honom.

Det där med lugnet som matte pratade om i början av passet kände jag faktiskt av och matte med för hon var riktigt glad när vi gick ut från den där märkliga byggnaden som jag brukar klia min snygga rumpa mot. Är jag nöjd är matte nöjd, ibland har vi rätt kul ihop!

Här står jag om dagarna, rätt ruttet. Den röda byggnaden brukar jag klia mig mot när jag har tråkigt!

Jag och nått bös matte snodde ihop en kväll.

Söt är jag!


Postat av: Sara

Åh tack så mycket!

Mamma sa att det hade kommit idag!! :)

2012-02-16 @ 21:29:29
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hahaha jag ÄLSKAR såna här inlägg xD



men tur att du får nya bilder på onsdag, eller vad säger du? ;)

2012-02-17 @ 09:31:45
URL: http://hectorrebell.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: