Bus i snön [BILDBOMB]

Nu ska ni få följa med på dagens tömkörningsrunda i snön med Bengan. Du tömkör, okej?

Bengan kommer börja med att gnägga lite lamt när han inte fick svänga in mot hagarna. Han kommer till 99,9% försöka svänga och när han inte får kommer han vända mot dig och glo ilskt. Var bestämd så kommer resten av turen bli en frid.

Vad var det jag sa, nu går han så snällt i snön! Njut av utsikten.

Nu kommer vi till svårighet nummer två. Nu kommer Bengan börja bli lite ostadig och sicksacka över vägen, försök hålla jämn kontakt i båda tömmarna och driv han framåt. Lite längre fram är det en avsticksväg och där ska du vara bered för där kommer han försöka vända.


Ny orörd väg, här kommer Bengan bli framåt och pigg. Lite längre fram ska ni svänga in på en åker.

Inne på åkern sedan kommer en jätte stor Gretsky komma yrandes i den djupa snön.
(Gretsky är för er som inte vet en åtta månaders gammal irländsk varghunds valp och mäter ett par centimeter över Bengan i manke)


Gretsky kommer senare springa iväg i skräck efter att nyfiket cirkulerat kring er en stund.

-

Bengan var super fin idag och skötter sig superb. Men det var jobbigt i snön för både han och mig, i galoppen så kunde jag jogga när han galopperade så tungt var det. Skönt för bihanget, jobbigt för slavdrivaren!

 

läppen!

 

 


Postat av: Noomie

Alltså, vilket UNDERBART inlägg! Jag log hela tiden, vilken idé liksom! Vad gulligt när Gretsky kom^^, Min kompis hade en Irländsk Varghund, tyvärr fick han avlivas då han fick problem med lungorna... :( Ni verkar ha fina vägar hos er iaf! (:

2012-02-06 @ 19:08:15
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Madeleine Sülla

Så mysigt :D

2012-02-06 @ 20:43:03
URL: http://msylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: