Jag tror kulorna trillat ner.

Bengan var ett litet monster idag. Ett sött monster att tillägga men direkt när jag tog ut han från hagen började han dumma sig, skuttade runt som en annan vettvilling. Kul. I och för sig är han så liten att det känns lite fjantigt.

Men, på den korta sträckan á 25 meter från hagen till ridhuset lyckades herren stegra fyra gånger och dra ett par bocksprång, Släppte han i ridhuset direkt (överskotts energi brukar inte bli den bästa kombinationen med tömkörning har jag märkt). Han for runt, drog en riktigt läcker bockserie längs med hela kortsidan.

In och borsta, sela, värma upp utomhus med lite snöplumsning. Snöade nått så in i norden därför blev det ridhus med EN bom på schemat istället.

Han var fin men något ofokuserad, bommen som för dagen var blå och gul var LIVSFARLIG och resulterade i ett gasell hopp över med mig hängandes bakom. Efter ett par åttvolter över den där nedrans bommen lossnade det och han kunde traska över lite fint.

I vanlig ordning jobbade jag mycket med halterna och efter ett tag satte han dom. Blev mycket trav arbete i form av trav - halt - trav etc. Han var fin och lyssnade hyffsat bra.

Dagens intressanta arbete var galoppen, vi satte ett byte över bommen. Är faktiskt i lite chocktillstånd fortfarande! Iallafall blev det mycket skritt - trav - galopp - trav - skritt - galopp (ja vi fixade det nästan iallafall) - skritt - trav etc. Med lite halter inblandat. Och han orkade, pärla!

Nu ska jag tillbaka till jobbet, bilder kommer ikväll när jag slutat! Puss

Postat av: Josäfin :>

Yey bilder! :D

2012-02-14 @ 15:53:30
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: