Projekt galopp.

Ja nu är jag kommer hem återgår varddagen till det normala. Arbetet ska fortsätta med Bengan och jag är mer taggad än någonsin.

Sofie kommer och fotograferar denna månaden både i snö och ridhus. På toppen av det glass berget så ska hon få prova att tömköra Bengan och så ska jag få komma och prova att rida Rebell :D

Men galoppen. Vi har redan gjort framsteg och han galopperar på töm, visserligen får jag skena som en liten idiot men det är det värt! Har funderat lite på hur jag på bästa sätt ska stärka honom och kom fram till följande övningar:

- Snö.
Ja jag ska ta tillvara på snön så mycket jag kan nu. Köra korta intensiva pass med snöpulsning i alla gångarter.

- Bommar.
Både upphöjda och liggandes på marken. Lite studs har jag börjat lägga in i träningen med, trava in - galoppera igenom - samla ihop och tillbaka till trav efter. En ganska jobbig övning för oss båda två.

- Övergångar.
Ack så tråkigt ;) Men så nödvändigt, mycket skritt - trav - galopp - trav övningar. Drömmen är att han ska kunna ta galoppen från halt. Men väldigt stärkande och taggande.

- Samlingar + ökningar.
Något Bengan och jag behöver arbeta mycket på. Han blir lätt hängandes i handen i samlingen och orkar inte riktigt bära upp sig själv.

och såklart: Galoppera mycket.


Postat av: Lina Jonsson

Fin blogg ! :D

2012-02-12 @ 18:49:19
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/
Postat av: alice

SV: jag vet inte riktigt.. Ska kolla upp det på onsdag! Men ryggen liksom domnar bort och så har jag ryggsmärtor hela tiden.. :(

2012-02-12 @ 20:05:39
URL: http://binnastoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: