Tio saker du garanterat inte visste om mig.

1. Jag sjunger nästan all min ensamma tid. I bilen, hemma, i traktorn, i stallet med mera.
2. Jag har jätte sämst sångröst.
3. Kuggade två gånger på uppkörningen tills jag sist klarade det.
4. Grät på min sista uppkörning.
5. Jag vill flytta utomlands ett par år.
6. Jag vet inte alls vad jag hade jobbat med idag om jag inte hade kossorna att gå till.
7. Kan somna över allt när som helst.
8. Kan vara otroligt duktig på att komma på projekt
9. ... men är super dålig på att genomföra dom.
10. Har jätte svårt att säga nej & att sätta ner foten när det blir för mycket.


Gammal bild på mig & Jollan, Li & Panks

 


Postat av: Jen

haha jag sjunger nästan också alltid!!

2012-02-01 @ 13:29:04
URL: http://JNoz.blogspot.com
Postat av: Hanna Ling

Sv: Förlåt att det tog ett tag innan jag svarade på kommentaren!



Jag har inte hel koll på vad alla mina shettisar får för mängd i hö, då de går tre ggr/dag och då får de en ganska så knö full stor och djup kärra med hösilage som dem och två andra stora hästar delar på, men man kan säga att dem har nästan så gott som fri tillgång på dagarna. De går ute dygnet runt och om det är skit väder så går de inne så får de ca 2 kg var.



I kraftfoder väg denna tiden på året när de inte är igång och jag bara arbetar dom riktigt ca 1-3 dagar i veckan (då jag bara är hemma på helger) så får min lilla 2 åring ca 2-3 dl krafftfoder just nu och sen till våren när jag tagit studenen kommer ha också få mineraler då han kommer att jobbas mer och kommer behöva det för att bygga upp muskler, villket är viktigt för unghästar!

Dom andra får just nu när det inte går så mycket 3-5 dl krafftfoder, beroende lite på vad de gjort om de gått ett hårt eller lite mindre jobbigt pass.



Sen när de är igång på sommaren får de 0.25 kg krafftoder efter passen och Ajax som är 5 och fortfarande är under växtperiod får mineraler under sommaren, och kommer även få det på vintrarna när jag bor hemma och kommer kunna hålal igång dom året runt! Och på nätterna på sommaren går de i en nedbetad hage eller inne vissa nätter för att de inte ska gå och äta och bli för runda! Sen brukar de få 1-2 veckor sommarvila och då får de gå ute i den stora hagen jämt och få lite sommarmage och bara njuta! :)



Jag ger Hippo Bas Basic till mina tre hästar och krafft MInerale Blå! :)

Bara fråga om du undrar ngt mer :)

Jag tycker man ofta blir för rädd att ge även sin shettis krafftfoder, de behöver minst lika mycket mat och alla ämnen som en stor häst! Tycker man ser ner alledes för mycket på shetlandsponnyer!

2012-02-01 @ 16:24:10
URL: http://shettisgalen.blogg.se/
Postat av: Noomie

Nummer 1 och 2 är såå mig med! Fast jag sjunger aldrig i traktorn, för jag har aldrig ens suttit i en(x

2012-02-03 @ 00:37:11
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Sara

fin bild :)

2012-02-03 @ 07:57:48
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: