Tömkörnings favoriter.


Ovan här har vi min favorit övning när jag behöver jobba med att rakrikta Benganl. Beroende på hur kort tid jag vill ha på mig/beroende på vart jag vill lägga svårigheten kan man lägga in fler/färre volter och man kan lägga övningen längs med en långsida istället.

En bra övning där man får jobba med att böja igenom hästen, böja böja böja för att sedan rakrikta. Kryssen är halter, det är för att jag själv ska få lite andrum och för att se hur mycket han är med på noterna. Går att göra i alla gångarter.



Här har vi nummer två av mina två mest frekvent använda övningar. Samma sak med denna övning som påminner mycket om den ovan förutom att man här ska göra serpentinbågar med volter i varje bågslut. Halter i mitten och avslutas antingen med ett varvs byte genom att glida ut i sidvärts eller att man tar ett varv till.

Båda övningarna är bra för att få igång hästens hjärna, för den att mjukna i sidorna och som tömförare får man hålla tungan rätt i mun i alla svängar och sidbyten ;)

KOLLA IN DENNA BLOGGEN.

Postat av: Fanny, Julia och Filippa

SV: Ja visst är de fina! Älskar när man ställer hästen framför solen så att det ser ut som om det lyser om dom :)

2012-02-09 @ 20:27:49
URL: http://jffs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: