Åsiktsinlägg.

Så många gånger jag skrivit denna text men sen lagt den i utkastet för att sedan glömmas bort. Det är så lätt att det jag ska skriva om kan tolkas som missunsamt och avundssjukt men så är inte fallet. Inlägget är skrivet i en ton av beundran och en smula förvirring.

Nellie Berntsson driver en av sveriges ledande hästbloggar med inslag av varddag. Ni känner säkert till henne genom ponny akuten bland annat. Anledningen till mitt inlägg rör varken Nellie personligen, ridninge, ponnyer eller medverkan i PA utan bloggen och att blogga.

Överallt läser man "hur man blir en stor blogg" och en av punkterna är nästan alltid att man ska skriva utförliga och välskrivna inlägg med en viss tanke bakom. Vilket jag kan tyckas saknas, det är rörigt och osammanhängande. Dock på en smula charmigt vis samtidigt som det är oerhört irriterande.

Hur har tjejen lyckats bli så stor?

För i mitt huvud (jag läser bloggen och följer den via BL så uppenbarligen lyckas hon) så saknar bloggen väldigt mycket så som bilder och filmer ur den dagliga träningen, tränins upplägg, struktur med mera.
Likförbannat har hon mängder av besökare dagligen som syns och hörs. Hon lyckas på sitt egna sätt och ja det är beundransvärt.

Men vad är det som lockar så mycket besökare?
På den frågan kan jag inte svara för jag vet inte änns själv varför jag följer den och läser den.

Läser du NB's blogg?
Vad är det som lockar dig?

Postat av: Anna

Jag läser inte hennes blogg. De få gånger jag har varit inne har jag, efter att ha kollat två inlägg tagit mig därifrån. Tycker den är hemsk att läsa. Jag är otroligt allergisk mot talspråk och sättet hon skriver på stör mig något oerhört.

2012-01-24 @ 22:35:06
Postat av: Lisbeth IngvarssonL

Nej. Vem är Nellie Berntsson? Kan hända att jag är för gammal... ;-)

2012-02-24 @ 19:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: