Bengtsson augusti 2011 - januari 2012

2011 08 16
(han hade korg i vanliga fall men inte under fotograferings ögonblicket)

2011 09 25
(Här hade han klurat ut hur man fick av sig korgen)

2011 10 05
(Inget bete kvar i hagen, växte en hel del och FET)

2011 10 27

2011 12 11

2012 01 15

Foderstaten är ändrad igen för han ska ner ytterligare lite i vikt, dels för att jag idag provade stallägarens sele och han var för rund över ryggen + att sadelgjorden inte räckte till så i mars ska jag köpa hem en tömkörningsgjord gjord för små runda ryggar. Men sen är övervikten inte bra utav fler själ bland annat att han lätt blir uttåt tåad bak och att dte försvårar för honom när han arbetar rätt. Så nu kör vi på följande koncept fram till mars:

Morgon: ½ kg halm
Lunch: 1 kg halm ½ kg hö
Kväll: 2 kg halm

Han kommer hata mig för halm står inte direkt på favorit maträtterna men det gör inte så mycket ;) Han ska ju banta liksom.

Funderar även på att kapa manen till en hands bredd, den är lite avskavd där täcket ligger an och efter en hård sommar med Bonnis och Mellie så är halva manen typ hälften så lång. Vågar jag?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: