Dagens damp pass.

Lilla Bengan, han var ultra pigg och ett riktigt monster. Trog en brall det första han gjorde när jag tagit ut han från hagen ;)

Iallfall, tömkörde. Men det blev med bett, körde in handen och kände på baktänderna och kunde inte känna några hakar. Så på gott och ont beslutade jag mig för att ta tränset istället.

Herren hade väldigt mycket hyss för sig idag, han snurrade (vilket han inte gjort på en halv evighet), han försökte lägga sig ner (och det är allt annat än okej och det vet han nu), han bockade, gjorde små stegringar, taktade, you name it. Han var överladdad kort och gott, jag hade en del att styra ihop kan man säga ;)

Efter typ 15 min försök till framskrittning så började jag trava han, lägga volter, samla öka och försöka göra något vettigt av det. Men icke, alla volter avslutades med att han skulle dra åt andra hållet eller tvära i någon form av förböjd sidvärts. Otroligt vackert!

Lite senare i passet slappnade han av bättre och jag började lägga in mer halter och sidvärts men helt plötsligt brast det igen och han skulle absolut inte göra annat än o hetsa upp sig. Så jag longerade honom ett par varv i galopp och slutligen släppte jag han i ridhuset så han fick bralla av sig. Det var välbehövligt!

Det är en pigg liten herre jag har kan man säga ;) Imorgon ska jag tömköra i grimma och förhoppningsvis har han taggat ner sig en smula!

Fortsatte inte på manen idag, hann inte. Men här har ni en sneak peak från igår ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: