Fin poni hest.

Åkte till stallet efter jobbet idag och var igång i ridhuset vid 9 ungefär, hade lagt ut två bommar som låg över medellinjen på stora mittvolten. Idag var tanken att vi skulle jobba vidare på ställningen i böjt spår.

Han var så himla fin, lugn och fin.
Fick nästan driva på honom lite ;) Men han var verkligen så himla trevlig i munnen. Har som sagt vart lite orolig för att vargtänder eller hakar busar men idag var det ingenting utan lugn och fin. Han suttade och tuggade lite lätt på bettet och fick ett fint vitt 'läppstift' så kändes som att allt var som det skulle vara :)

I början av passet efter framskrittningen hade jag fäst två elastiska bensnören från gjorden till bettet, han har ju haft en dum vana att försöka dra tömmarna ur handen på mig och jag har redan problem med axlar och rygg. Känns så himla onödigt desutom att vi ska ha en mindre dragkamp varje gång. Och faktum var att efter att han slutat vara irriterad på att det gick så segt att köra ner huvudet gav han sig och drog inte ner huvudet en enda gång mer under passet. Knäppte loss snörena när det var dags att arbeta seriösare så de satt bara på i ungefär 15 min :)

Imorgon ska jag tömköra i snön och rida Mökkur som kommer till stallet. Ska rida han i ridhuset, wish me luck ;)

Ne nu ska jag sova innan jag somnar med huvudet mot tangentbordet! puss


Postat av: Hanna Ling

Sv; Du tävlar inte i tömkörnig då? Det finns tävlingar bla på klubbenshetland.se och bruksponny ska det finnas, dom har ändrat men går nog att googla på det ;) Jag har själv tävlat i det och det är superkul! Man kan tävla i dressyr, precision och agility!

2012-01-27 @ 19:22:31
URL: http://shettisgalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: