Gårddagens träning med Bengan.

Åkte från Li rätt sent igår kväll och var inte i stallet föränns strax efter nio. Men motionera skulle han minsann få göra, här slipper man inte undan ;)

Mockade och fixade sen borstade jag. På schemat stod det lössläppning med bommar.
Släpade fram två bommar som jag la med 1½ meters mellanrum till en början som han glatt sprang över i alla gångarter. Efter att han hade brassat runt och gjort av med massa överskotts energi så tog jag han med grimskaft runt halsen, höjde upp båda hindrena på var sin sida och skuttade.

Till en början var han inte sådär över entuiastisk över att hoppa så tog med mig en dressyr pinne att bara peta fram han med. Efter hinder serien släppte jag honom och övade inkallning. Efter som att Bengan inte under några omständigheter får matas ur hand så får han massa kli mellan frambenen och i ljumsken och det går minst lika bra!
Efter ett par gånger så hoppade han utan att jag hade honom i grimskaft + utan dressyr pinne. Han kom även till mig direkt för att bli kliad.

Han är inte så dum den där lille killen ;)

Idag ska jag tömköra i snön tror jag, funderar på vad jag ska ha för skor dock! Funderar på att sno med mig mina lagårs stövlar för mina gympa dojor är inte sådär super hela och skulle antagligen släppa in mer vatten än stänga ute ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: