Hööks vår/sommar 2012

Här har ni mina favoriter ur nya kollektionen från Hööks.
Hade jag haft ridhäst hade jag antagligen kollat mer på annat till exempel ridskor, ridbyxor, etc etc.
Men dessa är de saker som fick mig att vilja kolla mer.

 

- Ljusblått dressyr schabrak "Cadence" från GM, 269:-.
Tycker detta var läckert, enkelt och snyggt. Gillar stora rutor!
- Rundsydd lädertygel, 299:-.
Äntligen Hööks! Att det ska ta sån tid.
- Softshell jacka "Savoria" från CRW, 499:-.
Softshell jackor är för det första smidiga och blir inte för varma på vårkanten. Letar efter en jacka att brodera på ryggen och här är ett alternativ.
- Fleece tröja "Dover" från CRW, 479:-.
- Achenträns "Alectro" från GM, 659:-.
Snyggt, stilrent och enkelt. Rundsytt är sjukt läckert. Men pannbandet hade jag bytt ut omgående ;)
- Fleece tröja "Rugby" från CRW, 229:-.
- Terrängskydd "Expert X-country" från E-G, 229:-/249:-.
Dessa hade jag velat klämma på, passformen ser sådär ut på produktbilderna men kul att de tar fram produkter för andra grenar än hoppning/dressyr.
- Marinblått allround schabrak "Tartan" från GM, 269:-.
Gillar skarpt det rutiga kantbandet!

Är som sagt ute efter en jacka eller en fleece (eller kanske båda?) att brodera in "Bengtsson" på ryggen. Säger ju sig självt varför ;) Och för er som inte vet heter jag Bengtsson i efternamn och min shettis heter Bengtsson.

Ut över de produkterna på bilden fanns det ett snyggt träns som jag hade kunnat tänka mig till Bengan om det inte var för att det var ljusblått/ljusrosa i paddingen nacke och nosgrimma samt matchande stenar på nosgrimman och pannbandet. Hade det vart svarta/silvriga stenar hade jag kirrat direkt!

Sen en annan sak som slog mig, hur länge har Hööks sålt Lami-cell?

Postat av: Anna

tror dom började med lamicell i år:)

2012-01-27 @ 19:10:08
URL: http://annashastliv.blogg.se/
Postat av: alice

Tyglarna har de haft länge :).

2012-01-29 @ 12:56:44
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Jennifer

älskar nya kollektionen, speciellt schabraken!!

2012-01-31 @ 22:05:54
URL: http://JNoz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: