Ibland gäller det att våga...

... göra fel för att sedan kunna göra rätt.

Så tänker jag ofta med Bengan faktiskt. Jag måste våga att prova, se reaktionen och reflektera över om jag ska göra på något annat sätt eller om jag gjorde rätt från början.

Ibland blir det fel men så länge man inser det i ett tidigt stadium dör ingen. Man lär sig snarare, man kommer närmare hästen och man lär sig tänka i nya banor.

Allt jag gör med herr Bengan vänder jag och vrider i huvudet åtskilliga gånger innan det genomförs, ibland fegar jag ur strax innan men på ett eller annat sätt tar jag tag i det nästkommande dag för annars får jag leva ovis.

Vågar Du ta steget ut ur det okända, prova saker Du inte har hundra koll på för att lära dig av upplevelsen?

Eller
sitter du och googlar ett halv år innan ni ska prova något nytt, letar tränare och tar det säkra före det osäkra?


Bengans inkörning är ett typiskt exempel på vad jag menar.
Jag hade egentligen inte en susning om vad jag höll på med och allt vi lär oss lär vi oss tillsammans.
Ibland blir det fel - ibland blir det bra.


Postat av: alice

SV: Inte på min datorn men på det externa minnet och mammas dator :)

2012-01-22 @ 11:30:57
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sv: Han hette Loke och var en maxad svart shettis. Han bor numera i Västerås då jag inte hann med mer än en häst.

2012-01-22 @ 17:31:54
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Petronella

Gud vilken söt ponny, hur hög är den ? :D

2012-01-23 @ 20:46:39
URL: http://upplandsryttarnas.blogg.se/
Postat av: Lisbeth Ingvarsson

Jag googlar en hel del, speciellt som jag inte är så bra på att rida (fick sluta, höfterna bråkade efter tre graviditeter), så jag har inte så mycket uppsuttet att gå på, får lära mej lite eftersom.. Självförtroendet är väl på grund av det heller inte tiptop.

2012-02-24 @ 19:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: