Ja bara för att de är små...

... är det inte billigare ;)

Funderat ganska mycket på det där med kostnader, min ekonomi snurrar ju väldigt mycket runt Bengan såklart och alla mina utgifter läggs i princip på den där lille herren.

Och det enda som skiljer i mina månads utgifter från att ha stor häst är att jag dels inte kan köpa lika mycket utrustning och dels inte har tränare eller snarare jag hittar ingen som vill träna oss.

Jag lägger 2500 i månaden på stallhyra och det hade kostat lika mycket med storhäst efter som allt ingår.
Mellan skoning och verkning skiljer det 200 kronor men visst jag behöver bara verka honom var 12 vecka ungefär.

Bara för att de är små är det inte billigare. Den stora skillnaden är försäkringen, han är försäkrad i sitt inköps värde och den års kostnaden hade vart högre om han hade vart dyrare. Dock ska han försäkras upp senare i år ett par tusen om det skulle hända nått. För händer nått gör det alltid.


Postat av: Noomie

Jag och pojkvännen satt i bilen, så var det bilen framför som lös genom deras bakruta in genom våran vindruta. Hoppas småpojkarna fick sig en rejäl avhyvling hemma då jag ringde hem till dom(a) och även polisanmälde :P

Som tur var var det 'bara' massa småsår på min hornhinna. Gula fläcken och näthinnan klarade sig, som tur var!



Jag kan tänka mig att det ligger på samma pris mellan minihästar och gigantiska hästar faktiskt. Det är ju rätt logiskt egentligen, iaf när man står i ett stall där allt ingår som du!

2012-01-08 @ 22:58:55
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: