Syprojekt.

Nästa månad (förhoppningsvis) ska jag börja sy mina fina däckelunderlägg och skritt täcken. Om nu inte snön vi fick idag tänker ligga kvar för då kommer pengarna gå till två halstäcken.

Iallfall sitter o planerar färgkombinationer och utformning med mera och det är himla kul!


Modellen på däckelunderlagen jag vill göra....

Anledningen till att jag har tagit fram fyra olika modellen (kan inte bestämma mig för vilken modell jag vill ha) är att jag inte kan välja mellan om jag vill att underlaget ska vara fritt över manken och gå tillbaka eller om jag vill ha som på schabraken att det är en tipp längst fram. Rakt blir det inte iallfall för det är otroligt fult.
Sen om jag vill ha rundade hörn eller inte kvarstår att se, kommer antagligen göra båda varianterna men det beror lite på om det ska vara en/två eller tre passopaler. Kommer sitta stroppar för bukgjord och stroppar att fästa i gjorden. Passopalerna kommer göra ett avslut där sadelgjorden kommer ligga över (dels utav ekonomiska själ och för att det blir ett onödigt tryck)

 

I färgkombinationerna (kommer ta år och dar att få alla genomförda):

- Marinblå med dubbel passopal i silver och en ljusare blå.
- Brun med dubbel passopal i mörkarebrun och guld
- Marinblått med enkel passopal i orange
- Brunt med tripper passopal i creme, ljusblå, mörkbrun
- Limegrön med dubbel passopal i brun och creme
- Ljusblå med dubbel passopal i svart och silver

Till dessa vill jag ju även ha tömkörningstäcke i ull i färgerna:
- Marinblått med enkel passopal i silver
- Brunt med dubbel passopal i creme och guld
- Svart med dubbel passopal i ljusblå och silver

När jag väl får tummen ur och beställer hem tyg kommer det finnas möjlighet att jag syr upp en eller två extra däckel underlag som kommer säljas på hastnet senare för en rimlig peng. Mer info om det senare.

Däckelunderlagen kommer inte vara qultade (rutor) utan kommer sys rakt över så det blir "randigt" då det blir snyggare (utav egen erfarenhet, jag är sämst på att qulta).



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: