Att tömköra utanför ridbanan.

Noomie om jag föredrar utomhus träning.:
Haha(a)(':
Roligt, då jag aldrig tömkört utanför ridbanan innan så ;D
Jag måste säga att jag är nästan, på något sätt, lite avundsjuk på dig, att du är ute och rör på dig så mycket ändå. Jag är så jävla lat rent ut sagt. Jag smäller i mig en ostbågspåse varje kväll, och ah... Haha, det syns inte på utsidan, än, men jag kan ju bara tänka mig hur mina blodkärl ser ut(x
Jag har lovat mig själv att börja gå ut och gå/springa. Men får aldrig tummen ur röven >.<
Om jag hade haft tid och råd hade jag skaffat mig en liten Bengan också^^, ('x
Hej Noomie!

Tycker du borde göra det, är inte jobbigare än vad man gör det till ;) Har du vilodagar inplanerade i Lexx tränings schema? Ut och tömkör i skritt istället.

Jag har jätte dålig kondition, fast den har blivit bättre. Snusning, rökning och alkohol har satt sina spår kan man väll säga men det är väll lite att pusha sig själv för när man väl kommer ut och går bakom hästen och låter den få tänka själv. Det gör mycket gott både för sig själv och hästen, jag märkte personligen hur mycket bättre ridpassen gick när jag tränade kondition under tiden jag hade Jollan. Jag orkade mer, så ut och tömkör! :D

Puss!

Postat av: Lisbeth IngvarssonLL

Ibland kan det underlätta att kalla träning utanför ridhus/ paddock för "miljöträning", och det vet ju alla att det är viktigt. Så fort isen släpper sitt grepp ska jag och Kalle ut på upptäcksfärd!

2012-02-24 @ 20:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: